Cercar en aquest blog

11/01/2014

27a Festa del Vi a Gandesa: Primer tast de 'Llàgrimes' amb opció de compra a l'avançada

L'Agrícola Sant Josep ha acollit aquest matí un tast força particular i gens
habitual per al públic no professional. Els vins que s'han degustat encara
es troben en procés de criança i s'ha ofert la possibilitat de comprar-ne,
en primícia, una petita quantitat abans de que surtin al mercat.

El tast ha començat passades les 12 del migdia amb la presentació de
l'activitat per part del director de màrqueting de l'Agrícola Sant Josep,
Jaume Martí, qui ha explicat que "seria molt difícil plantejar una activitat
com aquesta sense els 18 anys d'experiència que el celler ha viscut en la
producció, elaboració i criança tradicional dels vins Llàgrimes de Tardor".

S'han tastat el Llàgrimes de Tardor blanc 2013, 100% Garnatxa Blanca, i el
Llàgrimes de Tardor negre Criança 2009, aquest elaborat majoritàriament amb  Garnatxa Negra i Carinyena. No sortiran al mercat fins a finals de l'any  2015 i estan completant el seu procés de criança tradicional en ampolla.

Amparo Amaro, directora tècnica i enòloga del celler, ha explicat algunes
particularitats climàtiques d'ambdues collites i en relació a l'exigència de
qualitat i la limitació de la producció d'aquests vins ha comentat que
actualment "sols 100 de les 500 hectàrees de vinya en propietat dels socis
tenen la vocació enològica adequada per produir els vins Llàgrimes de
Tardor". El tast també ha servit per presentar el format Magnum (1,5 litres)
del Llàgrimes de Tardor blanc 2013, tota una novetat que ha acaparat molta
atenció per les claríssimes diferències en intensitats i matisos en relació
l'ampolla de ¾.

El tast i venda a l'avançada dels vins Llàgrimes de Tardor haurà estat el
primer d'aquestes característiques que celebra un celler de la Terra Alta.
Tot i la singularitat de la proposta, l'assistència ha estat molt bona i
s'han cobert 25 de les 30 places previstes. Un terç dels assistents ha
exercit l'opció de compra. El president de la cooperativa, Joaquin Enrique
Aguiló ha destacat que "l'activitat s'ha emmarcat dins dels actes de la 27a
Festa del Vi a Gandesa, esdeveniment amb una capacitat de convocatòria gran  i cada cop de més qualitat". La primera collita dels vins Llàgrimes de
Tardor s'elaborà l'any 1996 sota l'empara de la DO Terra Alta i actualment
és la marca líder de vendes en el segment de vins de criança tradicional
d'aquesta denominació d'origen amb una producció anual superior a 100.000  ampolles.