Cercar en aquest blog

3/31/2017

Celebrem Litterarum! El cartell i un espot criden a participar en els 10 anys de foment de la literatura a escena a Litterarum Móra d’Ebre

Un llibre com a eix de l'escena amb el número deu a la coberta és el missatge destacat de la Fira d'Espectacles Literaris de Móra d'Ebre en l'edició 2017. Un any més, si ets amant de la literatura i la vols gaudir dalt de l'escenari, tornes a tenir una cita els dies 25, 26, 27 i 28 de maig a la capital de la Ribera d'Ebre.

#Joenfaig10

Màrius Serra i Dani Alegret també celebren 10 anys… Si ets un lletraferit de la literatura catalana, Litterarum vol celebrar els 10 anys de vida amb tu. Per això difondrà a través de les xarxes un vídeo promocional per a tot el públic. Un escriptor, un músic, un llibreter, una periodista i organitzadors destacats de la Fira d'Espectacles Literaris informen en primera persona i es congratulen que s'hagi arribat a aquesta xifra tan especial en un projecte únic en tot l'àmbit dels Països Catalans. La productora Millennials Agency va rodar l'espot en un escenari indiscutiblement literari i molt especial per als lectors, la Llibreria Bassa de Móra d'Ebre, on es respira l'ambient perfecte per a una gravació d'aquestes característiques.

El cartell de Litterarum 2017 mostra al públic una imatge que ha jugat amb línies molt rectes i amb un fort contrast de color, negre 100% i el roig clàssic de la marca Litterarum. Tot això, sumat a la posició en diagonal del llibre i el teló, li dóna tensió i una atracció visual especial en aquesta desena edició. El nom de la Fira apareix partit igual que al logotip, per recordar l'estructura del paràgraf d'un llibre, en què les paraules es parteixen a final de línia amb un guionet. De fet, la referència literària és molt explícita en aquest cartell, el qual, en posar un llibre enmig d'un escenari, aconsegueix fer més visible que mai aquesta relació entre la literatura i les arts escèniques que és l'essència mateixa de Litterarum.

Jordi Morera, dissenyador del cartell, que marca cada any la imatge de la fira amb el seu estil propi i clarament identificable per al públic de Litterarum, ens diu: «He volgut donar protagonisme a la feina feta per Litterarum durant aquests deu anys de fira professional: fomentar la literatura des de l'escenari.» I també hi afegeix: «D'aquesta manera fem que el missatge del llibre com a centre de tot el que fa Litterarum quedi molt clar i visible des d'un primer moment, com si es tractés d'un senyal de trànsit informatiu.