Cercar en aquest blog

10/24/2016

Dària Ferré Alanyà, pubilla de Catalunya 2016

Dària Ferré Alanyà, de Batea, és la pubilla de Catalunya 2016 després de ser elegida ahir diumenge al certamen anual on s'elegixen la Pubilla i l'Hereu de Catalunya celebrat a Puig-reig, al Berguedà. La jove bateana va ser elegida anteriorment pubilla del seu municipi i pubilla comarcal de la Terra Alta.

El seu nomenament com a màxima representant del pubillatge català va ser tota una sorpresa per a ella, perquè va acudir al certamen de Puig-reig sense cap mena de pressió i sense haver-se preparat especialment per a les proves i les preguntes de cultura general i de coneixement del país a què l'exigent jurat del Foment de les Tradicions Catalanes sotmet als aspirants."Jo no coneixia a ningú, anava molt perduda. Quan vaig veure que la resta de companys s'estudiaven les comarques de Catalunya i estes coses a l'alberg, abans d'anar a dormir, vaig pensar que jo no em sabia res".

Tot i això, aquesta estudiant de segon de biotecnologia a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona va passar les proves del jurat del certamen de manera més que satisfactòria. "La veritat és que estava molt tranquil·la, me vaig sentir molt còmoda i em va anar molt bé. Vaig estar com si estigués parlant amb els companys al bar".

La sorpresa va arribar quan va sentir el seu nom en l'acte oficial de proclamació: "En anunciar el nom de Dària Ferré Alanyà vaig pensar: esta sóc jo!". I a partir d'aquí li ha caigut a sobre una pluja de felicitacions i també d'obligacions. "Este dissabte he d'anar a Avià; dins de dos setmanes, a Perelada; d'aquí tres, a Olot; després a Madrid, a Andorra... En fi, he de veure com compatibilitzo tot això amb els estudis".

Al certamen de Puig-reig la Dària va coincidir amb la pubilla de Gandesa, Júlia Aubà Navarro, l'altra representant terraltina que va acudir a la convocatòria del Foment.També hi havia la Paula Uguet, gandesana, que s'acomiadava del seu títol de Pubilla de les Comarques de Tarragona 2015.

"Espero que el fet d'haver sigut elegida Pubilla de Catalunya serveixi per donar a conèixer una mica més la Terra Alta arreu del país, ja que encara és una contrada molt desconeguda. Estos dies em preguntaven on estava la Terra Alta", es lamenta la Dària.